2011. március 31., csütörtök

Hogyan kapcsold ki a Chrome automata frissítését?

A Google Chrome automatán frissíti magát, ha észlel elérhető update-et. Ez nagyon hasznos a rendszeres felhasználóknak, mert nem kell kézzel ellenőrzni. (De vannak olyan fanatikusok, mint én, aki napi négyszer manuálisan ellenőrzi.)

Azonban, ha nem elég a sávszélesség vagy vállalati környezetbe vagy, ahol lassú a net, akkor nem túl szerencsés a frissítés.
De ezzel a leírásal most beállíthatod, hogy manuális keresésed legyen. Megpróbálom a lehető legszájbarágósabban elmagyarázni.

1. Indísd el a Windows Registry Editort. (Start - Futtatás menüben írd be h regedit, majd kattints az OK-ra)



2. Engedélyezt a kibontást, majd a megnyíló mappa bal oldalán keresd meg, hogy:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Policies/Google/Update
Ha nincs ilyen menüpontod, akkor jobb klikk a Policies-re, majd Új -> Kulcs. Névnek írjuk, hogy Google. Utána jobb klikk a Google-ra, Új -> Kulcs. Névnek írjuk, hogy Update.


3. Adjunk hozzá új duplaszót.
(Az Update kulcson vagyunk. A jobb oldalon jobb klikk -> Új -> Duplaszó '32bit')
Névnek ezt írjuk: DisableAutoUpdateChecksCheckboxValue
Utána jobb klikk erre -> Módosítás -> Az értéket 0-ról állísd 1-re.

4. Adjunk hozzá még egy duplaszót. 
(menete ugyanaz, mint az előbb.)
Névnek ezt írjuk:  AutoUpdateCheckPeriodMinutes
Utána jobb klikk erre -> Módosítás -> Az értéket 0-ról beállíthartod a következőkre: 1440 (napi egyszeri keresés), 10080 (heti egyszeri keresés), stb...



Zárd be a regedit.exe programot és kész is!

5 megjegyzés:

  1. Kedves Terneki Olivér!
    Lehet, hogy a leírásoddal megmentetted az "életem"!
    Ugyanis nekem éppen az kellett, hogy ne frissítsen, mert a 3 Ghz-es procim és az 1 Gb memóriám nem bírja az "újdivatú" chrome-ot. Hiába telepítettem fel egy régi változatot és annak köszönhetően jól működött a chrome, néhány nappal ezelőtt valamit csináltak a YouTube-on és attól kezdve eltűntek a kis képek (videó előnézet). Kénytelen voltam egy újabb chrome-ot felrakni, ami az automatikus frissítésig tökéletes is volt, de utána kattogott a hang. Már az őrület határán voltam, amikor felfedeztem az írásod és (el ne kiabáljam) azóta tökéletes, nem frissíti magát (0 értéket hagytam ott ahol frissítési beállításokat jelezted) és nem kattog a hang, jól megy a program!
    Örökké hálás leszek neked és örökké szidni fogom a Googgle Chrome fejlesztőit az őrültségük miatt (automata frissítés!).
    Gyuri

    VálaszTörlés
  2. Köszönet az igényes és mégis könnyen emészthető leírásért!
    Magam is elvégeztem a szükséges lépéseket és bár a számítógépemmel nincs probléma, de mégsem szeretem ha túl önálló a rendszer!

    üdv,

    VálaszTörlés
  3. Nagyon köszönöm. A legújabb chrome állandó kékhalált okozott képfeltöltésnél, remélem nem frissiti magát.Amúgy ha törlöd a google update.exe-t , akkor is frissül?

    VálaszTörlés